Dundi Angyal

Vitaminok és nyomelemek az egészséges fogyásért

A fogyás során két ok miatt is fontos sok antinoxidánst (vitamint és nyomelemet) fogyasztani:

1. Mert kevesebb ételt viszel be, a szervezetet kiéhezhet és a vitaminok kellenek a működéséhez;

2. Egyes vitaminok, nyomelemek elősegítik a fogyást! Nézd meg, melyek ezek!

 

C-vitamin

A zsír bontásához a testnek rendszeres C-viamin bevitelre van szüksége, hogy beindulhassanak a biokémiai folyamatok. A C-vitamin a boldogságérzetért is felelős, ezért ha eleget fogyasztunk belőle, akkor a fogyás könnyebben megy. Miben találod? Kivi, narancs, citrom, málna, káposzta, spárga és borsó tartalmazza nagy mennyiségen.

kivi

Kálcium

A joghurtban, túróban, tejben és sajtban megtalálható a kálcium, mely a csontok épségéért felel, és még fontos zsírégető is: fokozza az emésztőenzimek aktivitását, és vízhajtó hatású. Ha kevés a kálcium a szervezetedben, a diéta hatástalan marad!

joghurt

Foszfor

A foszfor a szénhidrátok lebontásában játszik fontos szerepet, illetve a fehérjeszintézisben, valamint a zsírok szövetek és szervek közötti szállításában. Napi 700 milligramm foszfor bevitelével pozitívan befolyásolhatjuk a szénhidrát-anyagcserét, és megakadályozhatjuk a felesleges zsírok lerakódását. Kiváló forrása a hús, a hal, a tojás, de a gabonafélék és a magvak is.

tojás

B-vitamin

A vízben oldódó vitaminok közül a nemcsak a C-vitamin, de a B-vitamin is rendkívüli módon segítheti a fogyást, mert az anyagcsere-működést befolyásolják. Segítségükkel bontja le és hasznosítja a szervezet a zsírokat, a fehérjéket és a szénhidrátokat. Értékes B-vitamin-forrás a tengeri hal, a leveles zöldségek, a tojás, a barna rizs, az avokádó és a mangó is.

avokádó

Jód

A jód a pajzsmirigyhormonok, a tiroxin és a trijódtironin alkotóeleme, melyek a sejtanyagcsere szabályozásában vesznek részt. Ez a nyomelem nélkülözhetetlen a megfelelő fehérjeszintézishez, ezen felül a szöveteink szaporodásáért és az aktív energiaszintért is a jód felel. A diéta idején mégsem fogyasszunk jódozott sót, helyette inkább tengeri halfélékkel vagy kivivel pótoljuk.

hal

Kálium

A kálium felelős a szervezet vízháztartásáért és a sav-bázis egyensúly megtartásáért felelős. A sok káliumot tartalmazó ételek vízhajtók, ezzel segítve a lerakódott folyadéktól megszabadítani a szervezetet. Kálium található a banánban, céklában, paradicsomban, lencsében, borsóban, olajos magvakban és a teljes kiőrlésű búzában.

banán

Fehérje

A diéta idején a fehérjefogyasztás jelentősége abban áll, hogy megakadályozható az izmok lebontása. Helyette a zsírokat kezdi a szervezet lebontani. A minőségi fehérjefogyasztás felgyorsítja a kalóriaégetést, erősíti az immunrendszert, és az éhséget is csillapítják.

Króm

A létfontosságú elem szerepet játszik a cukoranyagcserében, a fehérje- és zsírfelhasználásban, de tabletta formájában nem ajánlott a fogyasztása, mert a túl sok króm többet árt, mint használ. Ha fogyni szeretnénk, fogyasszunk krómban gazdag ételeket: gombát, szilvát, brokkolit, búzacsírát, sajtokat, májat vagy dióféléket.

sajt

Cink

A cink a fehérje-, a szénhidrát- és a zsíranyagcsere folyamatáért felelős, tehát elengedhetetlen kelléke a fogyásnak. Az inzulin részeként a vércukor szabályozásában is részt vesz. A cinket legnagyobb mennyiségben a kagyló tartalmazza, de sok van belőle a húsokban, a májban, a hüvelyesekben és a tojásban is.

kagyló

Mangán

A mangán több enzim nélkülözhetetlen összetevője is, melyek az anyagcserében játszanak szerepet. Mangán szükséges a szénhidrát- és a fehérje-anyagcseréhez, és a vércukorszint szabályozásához is. A szervezetnek kevés is elég belőle, hogy ellássa feladatát. Fogyasszunk rizst, zabot vagy mandulát.

zab

Vas

A vas létfontosságú része a hemoglobinnak és a mioglobinnak, melyek képes megkötni és tárolni az éltető oxigént, vagyis a hatékony anyagcsere zálogát. Nőként fokozottan ügyelni kell arra, hogy elegendő vasat fogyasszunk: a  vörös húsok, a máj, a belsőségek illetve a teljes kiőrlésű gabonák tartalmazzák a legtöbbet.

máj

Magnézium

A magnézium az egyik leghatékonyabb karcsúsító szer az ásványi anyagok között. A sejtek oxigénellátásáért, így a zsírégetésért is felelős – oxigén nélkül ugyanis nem ég el egyetlen gramm zsír sem. Magnézium található a keserű csokoládéban, a dióban, a mogyoróban, a hüvelyesekben vagy hántolatlan magvakban.

mogyi

Fogyassz vitaminokat, nyomelemeket a sikeres fogyókúráért!

Kövess a FACEBOOK-on is!

(via)

Ha tetszik a cikk, oszd meg mással is! Ha van kedved, kövess a Facebook-on is!

Dundi Angyal

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!